Laatste dag Dolomieten : Op m'n tandvlees................

18 september 2015 - Gais, Italië

Het zit er weer op, een fantastische week gehad hier in de Dolomieten. Prachtige tochten gemaakt in een schitterende omgeving. En zijn we weer aangekomen bij de finish, dezelfde plek als waar we gestart zijn. De ‘Giro Dolomiti’ is achter de rug, en het is goed ook. Op m’n tandvlees vandaag de laatste etappe gedaan. Het hakt er toch wel in, 6 dagen achter elkaar op de fiets met veel klimmen. Qua kilometers stelt het niet zo veel voor, ca. 40 km per dag gemiddeld, maar ik heb toch ook wel diverse keren per dag een stukje moeten lopen omdat het of te steil naar boven was, of te steil naar beneden. En deze week zo’n 10.000 hoogtemeters gemaakt, op de mtb op diverse ondergronden, rotsachtige ondergrond, smalle paadjes, mooie trailtjes, en een heel klein beetje asfalt. Dus dat ging bij mij aardig in de benen zitten, waarom ik vandaag op m’n tandvlees de laatste etappe heb volbracht. Vanmorgen merkte ik al dat het me wat meer moeite kostte om naar beneden te gaan, de vermoeidheid begon toe te slaan, dus rustig aan, en bij moeilijke passages gewoon afstappen. Het was weer een mooie dag, en in tegenstelling tot gisteren, waar bijna orkaankracht (gevoelsmatig dan) was boven op de berg, daar was het nu rustig weer, amper wind, en zelfs een mooi zonnetje. Bij de lunch hebben we lekker buiten op het terras gezeten, waar het de voorgaande dagen eigenlijk net even te fris voor was. Op zich jammer dat we dit weer niet de hele week hadden, aan de andere kant, we hebben het praktisch de hele week droog gehouden, en als het wat frisser werd als we boven in de bergen fietsten, dan even jackie aan, de ‘buff’ op m’n hoofd, en dan was het prima te doen. Kortom, een hele mooie week gehad, met een hele leuke groep mtb’ ers, gezellig, en een hele mooie ervaring om met de mountainbike door de Dolomieten te fietsen. Ik heb er erg van genoten, deze week krijgt een dikke 9! Geen tien, want de moeilijke afdaalpaadjes met losse stenen, grote keien, of boomwortels, zorgden er voor dat er een puntje aftrek kwam. Conditioneel was het ook een zware week, voor een volgende keer misschien toch nog wat meer duurtraining gaan doen, zodat ik de laatste dag ook nog een beetje goed voor de dag kom. Net even gedouchet, en nog even wat drinken, en dan rijden we straks weer terug naar huis. CIAO!!!!!!